Borderline
(By Chris De Burgh) 
  
I'm standing in the station 
I'm waiting for a train to take me to the border 
And my loved one far away 
I watched a bunch of soldiers 
Heading for the war 
I could hardly even bear to see them go 
  
Rolling through the countryside 
Tears are in my eyes 
We're coming to the borderline 
I'm ready with my lies 
And in the early morning rain 
I see her there 
And I know I'll have to say goodbye again 
  
And it's breaking my heart 
I know what I must do 
I hear my country call me 
But I want to be with you 
I'm taking my side 
One of us will lose 
Don't let go, I want to know 
That you will wait for me until the day 
There's no borderline, no borderline 
  
Walking passed the border guards 
Reaching for her hand 
Showing no emotion 
I want to break into a run 
But these are only boys 
And I will never know 
How men can see the wisdom in a war
 
 
邊界
(5bear譯詞)
 
我一個人企惦這個車站內 
等待彼班火車載我去邊界 
我的愛人仔置真遠的所在 
這只有一寡阿兵哥咧等待 
因準備欲出發去參加戰爭 
看因離開我實在是不忍心 
  
火車輪駛過了庄腳的土地 
目屎也已經惦我目眶內迺 
連鞭大家就欲對邊界經過 
我也已經想好一套白賊話 
置這個雨落袂停的早起時 
我的目睭擱再一擺看著伊 
不過我共款得愛甲伊相辭 
  
這真正有影乎人會捶心肝 
我了解這嘛我應該愛做啥 
我有聽到我的故鄉咧叫我 
但是我又擱想欲甲你做伴 
我已經選好我欲企叨一邊 
咱兩個人有一個愛先承認 
請不通放棄 請對我講明 
講你願意等我一直到將來 
等到世間無隔界攏無隔界 
  
行過企惦邊界的彼陣衛兵 
我伸手去牽一下仔伊的手 
面上並無帶著任何的感情 
其實我想欲雄雄加縱過去 
但是因只不過是囝仔而已 
就親像我永遠攏嘛想袂曉 
人甘有置戰爭內底學卡巧
 








arrow
arrow
    全站熱搜

    5bear 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()