close
 

 
 
Paloma blanc 
(By George Baker) 
  
When the sun shines on the mountains
And the night is on the run 
It's a new day, it's a new way
And I fly up to the sun 
  
I can feel the morning sunlight 
I can smell the newborn hay 
I can hear God's voices calling 
From my golden skylight way 
  
* 
Una Paloma blanca
I'm just a bird in the sky 
Una Paloma blanca 
Over the mountains I fly 
No one can take my freedom away 
  
  
Once I had my share of losing 
Once they locked me on a chain 
Yes they tried to break my power 
Oh, I still can feel the pain 
 
 
白色的粉鳥仔
(5bear譯詞)
 
每一工日頭若是爬上山
黑暗暝就會走駕離褲腳
這是新的一工新的感覺 
我欲飛來去甲日頭作伴 
  
我會當感覺透早的光線 
我鼻會著青砰砰的草仔 
我聽著天公伯仔咧叫我 
置阮金熾熾的天光路線 
  
* 
啊~~白色的粉鳥仔啊 
我就是飛惦天頂的鳥隻 
啊~~白色的粉鳥仔啊 
我飛來飛去盤山擱過嶺 
誰敢阻擋我自由的生活 
  
  
我也捌失去一切無依偎 
命運的鎖鏈也來鎖著我 
有人想欲阻擋我向前行 
啊我猶原會當感覺痛疼
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    5bear 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()