A Dear John Letter
(By Skeeter Davis)
 
Dear John, oh, how I hate to write!
Dear John, I must let you know tonight
that my love for you has died
away like grass upon the lawn.
And tonight I wed another, dear John.
 
I was overseas in battle
when the postman came to me.
He handed me a letter
and I was just as happy as I could be,
'cause the fighting was all over
and the battles had all been won.
But then I opened up that letter
and it started: Dear John.
 
Won't you please send back my picture?
My husband wants it now.
When I tell you who I'm wedding,
you won't care, do you anyhow?
And it hurts me so to tell you
that my love for you is gone.
But tonight I wed your brother,dear John.
 
乎弟仔將的一張批
(5bear譯詞)
 
弟仔將:哎!我實在足無想欲寫這張批
弟仔將,不過英暗我一定愛講乎你了解
過去咱兩人的感情如今已經是煙消雲散
就親像火燒罟寮擱再繼續嘛是無希望啦
因為英暗我就欲嫁別人做某啊,弟仔將
 
 
口白:
當時我置海外相戰,有一工送批的人來
伊提一張批交乎我,我心內是有夠歡喜
因為戰爭已經打煞,而且擱是得到勝利
誰知批囊拆開的時,批一開始是按呢寫
弟仔將:
 
 
你甘會當將我送你的相片寄倒返來還我
因為阮尪講伊欲愛伊叫我這嘛就共你討
我不知影我若是共你講我是嫁乎什麼人
你甘會關心?我看你可能是無要無緊吧
其實欲將話講這白我的心內嘛是真痛苦
不過咱過去的感情早就已經煙消雲散囉
所以英暗我就欲來嫁乎恁兄哥,豬仔將

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    5bear 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()