close
 
 
 
 
Heart of gold
(By Neil Young)
 
I want to live, I want to give
I've been a miner for a heart of gold
Is these expressions I never give?
It keeps me searching for a heart of gold
And I'm getting old
Keep me searching for a heart of gold
And I'm getting old 
 
I've been to Hollywood, I've been to Redwood
I've crossed the ocean for a heart of gold
I've been in my mind, it's such a fine line
That keeps me searching for a heart of gold
And I'm getting old
Keep me searching for a heart of gold
And I'm getting old
 
 
Keep me searching for a heart of gold
You keep me searching and I am growing old
I've been a miner for a heart of gold
Keep me searching for a heart of gold 
 
 
金心
(5bear譯詞)
  
我想欲活咧我甘願付出
我嘛做過金心的炭礦夫
這款話我甘無講過半句
我一直找尋金心在何處
而且我的歲頭也已經有
我繼續找尋金心在何處
而且我的歲頭也已經有
 
我行過庄腳嘛行過市區
我有渡海找金心的抱負
我付出真心是一句好詞
我一直找尋金心在何處
而且我的歲頭也已經有
我繼續找尋金心在何處
而且我的歲頭也已經有
 
 
我一再找尋金心在何處
我繼續愈找愈老找愈久
我嘛做過金心的炭礦夫
我繼續找尋金心在何處
 
 
 
有些歌是這樣,一旦先入為主之後,就很難再喜歡其他的版本,印象中這首歌我最初聽到的,應該是Boney M.的翻唱版本,口琴一樣吸引人,Boney M.那種特殊的異國情調,可以讓很多歌一聽成主顧。
 
後來聽到原主唱還是很喜歡,我想很可能是,他咬字實在很清楚,而且這首歌歌詞也沒有幾個生字,對一個不愛唸書的學生來說,學會這種歌偶而在男女同學面前秀一下,投資報酬率極高。
 
看到這影片時我忽然想到羅紘武,他是我能入這行最重要的的key man之一,一個真實且低調的音樂人,認識他差不多是在【堅固柔情】時,也是留著帥氣的長髮,用最簡單的音樂唱歌,純淨的聲音卻能讓聽歌的人得到像小孩般的感動。有興趣去搜尋一下不難找到他的資料。
 



Heart Of Gold by Boney.M





arrow
arrow
    全站熱搜

    5bear 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()